Kokos-chocolade bar, gluten- en lactosevrij

Wie houd nou niet van een kokos-chocolade bar. Deze bar is gluten- en lactosevrij.

Wat heb je nodig voor 16 kokos-chocolade bars:

Wat heb je nodig voor de chocolade:

  • 125 gr. Kokosolie (ik heb zelf de extra virgin kokosolie gebruikt)
  • 3 el. Cacaopoeder
  • Een klein beetje honing

Wat heb je nodig voor de vulling:

  • 140 gr. Kokosrasp
  • 4 el. Honing
  • 6 à 7 el. Kokosolie extra virgin

Pak nu eerst een bakvorm waar je normaal macarons mee maakt. (Het mooist is een siliconenvorm) Een muffinvorm kan ook alleen moet je dan de vormpjes niet helemaal opvullen anders worden de healthy bounty’s veel te dik.

Verwarm vervolgens in een steelpannetje de kokosolie. Als de kokosolie dan helemaal gesmolten is roer er dan de cacaopoeder en de honing erdoor heen.

Giet nu in de bakvorm de gesmolten kokosolie. De bodem van de vormpjes moet bedekt zijn met het kokosolie/cacao mengsel.

Maak nu de vulling. Doe dan de kokosrasp in een beslagkom en voeg hier de honing en de kokosolie aan toe. Je kunt de kokosolie iets verwarmen als de olie heel hard is. Roer alles goed door elkaar heen. Maak er nu hamburgers van met je handen en leg in ieder vormpje een hamburger.

Druk de vulling iets aan de het vormpje.

Als alle vormpjes gevuld zijn met de kokosrasp vulling, giet er dan de rest van het cacaomengsel overheen.

Zorg ervoor dat de kokosrasp niet meer te zien is.

Als ze allemaal mooi gevuld en bedekt zijn, leg dan de bakvorm een uur in de vriezer of zet de vorm minimaal 2 uur in de koelkast. Als je de bars uit de vormpjes wilt halen verwarm de onderkant van de bakvorm iets. Je kunt de bakvorm dan op z’n kop houden, zo vallen ze er mooi uit.

Bewaar de kokos-chocolade bars in een afgesloten vershoudbakje in de koelkast. Ze zijn ongeveer 3 à 4 dagen houdbaar.

Eet smakelijk!

Liefs Janneke
Gewichtsconsulente / (Sport)Voedingsadviseur

Geef een reactie